Úvod » Články » Jakub Trpiš - Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu
Kniha volba v prodeji!
Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu

Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu

Jakub Trpiš

Je úspěch dosažitelný jen pro pár vyvolených, kteří vědí, co chtějí, a jdou si tvrdě za tím? A co my ostatní? Můžeme dosáhnout svých snů, i když rádi lenošíme?

O tom právě pojednává  tato útlá kniha Billa O'Hanlona. Její nespornou výhodou je, že má 104 stránek A5, takže se dá se přečíst za pár hodin (ideální pro nás lenochy). Je čtivá, psaná příjemnou formou a sem tam se člověk i zasměje. Velice mě pobavila pasáž, kde pan O'Hanlon radí, abychom byli co nejvíce rozporuplní a úchylní. To se často v podobných knihách nepíše.

Na to, jak je krátká, obsahuje publikace vše, co by v ní mělo jít. Od motivační složky, kde se nás autor snaží přesvědčit, abychom naslouchali svým vnitřním pocitům, přes racionální část, kde uvádí nejrůznější rady a pokyny k tomu, jak uspět, až po seznam nejčastějších výmluv, proč něco nejde. Co hodnotím jako velký přínos je, že Billa O'Hanlon je psycholog s dlouholetou praxí, takže nám nepředkládá nesmysly a drží se pragmatického pohledu na věc. Jelikož si úspěch sám musel vydobýt, obsahuje kniha i spoustu praktických rad, jak si splnit své sny. Těm, co nemají rádi nejrůznější cvičení a vyplňování cílů, se kniha určitě bude líbit, protože je s tímto nezatěžuje a jde rovnou k věci – jednoduše a jasně, takže to pochopí i úplný začátečník (a my lenoši se nemusíme zdržovat dlouhým čtením).

Závěr

Kniha určitě stojí za přečtení. Jelikož je tak krátká, neztrácíte čas zbytečnou vatou a dozvíte se vše podstatné na pár stránkách. A v čem je teda jádro úspěchu podle Billa O'Hanlona? Není potřeba pracovat od rána do večera. Vůbec není nutné hnát se za každou příležitostí, sem tam je třeba si odpočinout (lenošit). Ovšem jakmile přijde inspirace, musíme se do toho pustit naplno. Je úplně jedno, že něco zkazíme, hlavně to musíme dělat. Musíme konat a učit se ze svých chyb. Sledovat to, co funguje a co ne, a především vytrvat ve svém úsilí.

Knihu vydalo nakladateteství Portál v roce 2016. Více zde

Souvisejici články

Zkroťte svůj čas

Zkroťte svůj čas - Tomáš Kabát

Čas je nedostatkovým zbožím, a proto se většina z nás snaží nakládat s ním efektivně a šetřit si jej hlavně na příjemné chvíle. Právě proto vás možná už napadla otázka: Jak vlastně hospodařit s časem?

Recenze knihy Konec prokrastinace

Recenze knihy Konec prokrastinace - Jakub Trpiš

Jaká je prvotina Petra Ludwiga? Pomůže nám skoncovat s odkládáním důležitých úkolů nebo je to jen snůška nesmyslů, která se hodí jen do kamen?

Recenze knihy: Kurz duševní rovnováhy

Recenze knihy: Kurz duševní rovnováhy - Jakub Trpiš

Vyhoďte všechen Neurol! Přichází řešení Vašich duševních potíží! Tadááá! Vyřešíme všechny Vaše problémy do 14 dnů! Naštěstí takhle úvod do knihy, která si dělá ambice vyřešit lehké formy neurotických poruch bez prášků a psychologů, nevypadá. A jak teda? A hlavně - dokáže pomoct?

Souvisejici knihy

Kurz zdravého sebevědomí

Kurz zdravého sebevědomí - Michaela Peterková

Nízké sebevědomí je trochu, jako když nás tlačí boty. Žít se s tím dá, ale příjemné to není. Proč zbytečně strádat a do nekonečna o sobě pochybovat, když to jde změnit. Čtrnáctidenní knižní kurz zdravého sebevědomí je pokračováním série tréninků duševního zdraví a zaměřuje se na nedostatečný pocit vlastní hodnoty a nízké sebevědomí. Odlehčenou formou nabízí autorka poznatky z bohaté...

Tajemství plánu vašeho života

Tajemství plánu vašeho života - Ruediger Schache

Autor se nám snaží objasnit význam lidské duše a to, jak poznáme své individuální místo v životě. Každý člověk má svůj životní úkol. Co pro někoho znamená splnění všech přání, jiného nechává zcela chladným. To, jestli jsme schopni prožívat štěstí, lásku a naplnění a uvědomit si smysl svého bytí, závisí na tom, zda se řídíme plánem své duše. A tento plán je pro každého z nás jiný.

Cesty k úspěchu

Cesty k úspěchu - Milan Zelený

Myslíte si, že Tomáš Baťa dosáhl svých úspěchů a velikosti náhodou nebo se že řídil pravidly a zásadami, díky kterým se stal největším podnikatelem českého původu a zároveň se zařadil mezi největší podnikatele světa? Čtivá kniha profesora Milana Zeleného Cesty k úspěchu poutavým způsobem předkládá, že Baťovy myšlenky a pravidla jsou nejen nadčasové, ale že jsou také výborným návodem, pokud...

Sdílejte na internetu!

• Linkuj.cz!
  • Jaggni to!