Úvod » Články » Jakub Trpiš - Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu
Kniha volba v prodeji!
Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu

Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu

Jakub Trpiš

Je úspěch dosažitelný jen pro pár vyvolených, kteří vědí, co chtějí, a jdou si tvrdě za tím? A co my ostatní? Můžeme dosáhnout svých snů, i když rádi lenošíme?

O tom právě pojednává  tato útlá kniha Billa O'Hanlona. Její nespornou výhodou je, že má 104 stránek A5, takže se dá se přečíst za pár hodin (ideální pro nás lenochy). Je čtivá, psaná příjemnou formou a sem tam se člověk i zasměje. Velice mě pobavila pasáž, kde pan O'Hanlon radí, abychom byli co nejvíce rozporuplní a úchylní. To se často v podobných knihách nepíše.

Na to, jak je krátká, obsahuje publikace vše, co by v ní mělo jít. Od motivační složky, kde se nás autor snaží přesvědčit, abychom naslouchali svým vnitřním pocitům, přes racionální část, kde uvádí nejrůznější rady a pokyny k tomu, jak uspět, až po seznam nejčastějších výmluv, proč něco nejde. Co hodnotím jako velký přínos je, že Billa O'Hanlon je psycholog s dlouholetou praxí, takže nám nepředkládá nesmysly a drží se pragmatického pohledu na věc. Jelikož si úspěch sám musel vydobýt, obsahuje kniha i spoustu praktických rad, jak si splnit své sny. Těm, co nemají rádi nejrůznější cvičení a vyplňování cílů, se kniha určitě bude líbit, protože je s tímto nezatěžuje a jde rovnou k věci – jednoduše a jasně, takže to pochopí i úplný začátečník (a my lenoši se nemusíme zdržovat dlouhým čtením).

Závěr

Kniha určitě stojí za přečtení. Jelikož je tak krátká, neztrácíte čas zbytečnou vatou a dozvíte se vše podstatné na pár stránkách. A v čem je teda jádro úspěchu podle Billa O'Hanlona? Není potřeba pracovat od rána do večera. Vůbec není nutné hnát se za každou příležitostí, sem tam je třeba si odpočinout (lenošit). Ovšem jakmile přijde inspirace, musíme se do toho pustit naplno. Je úplně jedno, že něco zkazíme, hlavně to musíme dělat. Musíme konat a učit se ze svých chyb. Sledovat to, co funguje a co ne, a především vytrvat ve svém úsilí.

Knihu vydalo nakladateteství Portál v roce 2016. Více zde

Souvisejici články

Recenze knihy Konec prokrastinace

Recenze knihy Konec prokrastinace - Jakub Trpiš

Jaká je prvotina Petra Ludwiga? Pomůže nám skoncovat s odkládáním důležitých úkolů nebo je to jen snůška nesmyslů, která se hodí jen do kamen?

Povolání

Povolání - Jakub Trpiš

Těšíte se ráno do práce? Stačíte se jen párkrát kouknout na hodinky a už je konec směny? To jsou ale hloupé otázky, co? A proč píšu v nadpisu povolání a bavím se o práci?

Jak být šťastný?

Jak být šťastný? - Jakub Trpiš

Můžeme žít naplněný život. Tím nemyslím dosáhnout nirvány, osvícení nebo něčeho nadpozemského, ale to, že se cítíme většinu dne spokojení. Přesto, že to je naší přirozeností a jsme „postavení“ tak, abychom byli šťastní, v dnešní společnosti a době je to velkou výzvou.

Souvisejici knihy

Cesty k úspěchu

Cesty k úspěchu - Milan Zelený

Myslíte si, že Tomáš Baťa dosáhl svých úspěchů a velikosti náhodou nebo se že řídil pravidly a zásadami, díky kterým se stal největším podnikatelem českého původu a zároveň se zařadil mezi největší podnikatele světa? Čtivá kniha profesora Milana Zeleného Cesty k úspěchu poutavým způsobem předkládá, že Baťovy myšlenky a pravidla jsou nejen nadčasové, ale že jsou také výborným návodem, pokud...

Konec prokrastinace

Konec prokrastinace - Petr Ludwig

Vychází nová kniha Petra Ludwiga o prokrastinaci, chorobném odkládání důležitých úkolů a povinností. Znáte ten pocit, když se vám nechce začít dělat na nějakém úkolu? Stává se vám, že odkládáte i věci, které opravdu dělat chcete? Snažíte si sami sobě poručit, ale neposlechnete se? Petr Ludwig v původní české publikaci opírající se o poslední vědecké výzkumy světových univerzit z oblasti lidského...

Vrcholy a údolí

Vrcholy a údolí - Spencer Johnson

Podobenství plné laskavého pochopení a moudrosti vypráví příběh mladého muže z údolí, který dlouhá léta toužebně hledí k okolním vrcholkům. Jednou překoná malomyslnost a strach, vypraví se nahoru a tam potká starého muže. Toto setkání navždy změní celý jeho život.

Sdílejte na internetu!

• Linkuj.cz!
  • Jaggni to!