Úvod » Články » Jakub Trpiš - Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu
Kniha volba v prodeji!
Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu

Recenze knihy Lenochova cesta k úspěchu

Jakub Trpiš

Je úspěch dosažitelný jen pro pár vyvolených, kteří vědí, co chtějí, a jdou si tvrdě za tím? A co my ostatní? Můžeme dosáhnout svých snů, i když rádi lenošíme?

O tom právě pojednává  tato útlá kniha Billa O'Hanlona. Její nespornou výhodou je, že má 104 stránek A5, takže se dá se přečíst za pár hodin (ideální pro nás lenochy). Je čtivá, psaná příjemnou formou a sem tam se člověk i zasměje. Velice mě pobavila pasáž, kde pan O'Hanlon radí, abychom byli co nejvíce rozporuplní a úchylní. To se často v podobných knihách nepíše.

Na to, jak je krátká, obsahuje publikace vše, co by v ní mělo jít. Od motivační složky, kde se nás autor snaží přesvědčit, abychom naslouchali svým vnitřním pocitům, přes racionální část, kde uvádí nejrůznější rady a pokyny k tomu, jak uspět, až po seznam nejčastějších výmluv, proč něco nejde. Co hodnotím jako velký přínos je, že Billa O'Hanlon je psycholog s dlouholetou praxí, takže nám nepředkládá nesmysly a drží se pragmatického pohledu na věc. Jelikož si úspěch sám musel vydobýt, obsahuje kniha i spoustu praktických rad, jak si splnit své sny. Těm, co nemají rádi nejrůznější cvičení a vyplňování cílů, se kniha určitě bude líbit, protože je s tímto nezatěžuje a jde rovnou k věci – jednoduše a jasně, takže to pochopí i úplný začátečník (a my lenoši se nemusíme zdržovat dlouhým čtením).

Závěr

Kniha určitě stojí za přečtení. Jelikož je tak krátká, neztrácíte čas zbytečnou vatou a dozvíte se vše podstatné na pár stránkách. A v čem je teda jádro úspěchu podle Billa O'Hanlona? Není potřeba pracovat od rána do večera. Vůbec není nutné hnát se za každou příležitostí, sem tam je třeba si odpočinout (lenošit). Ovšem jakmile přijde inspirace, musíme se do toho pustit naplno. Je úplně jedno, že něco zkazíme, hlavně to musíme dělat. Musíme konat a učit se ze svých chyb. Sledovat to, co funguje a co ne, a především vytrvat ve svém úsilí.

Knihu vydalo nakladateteství Portál v roce 2016. Více zde

Souvisejici články

Začátek snu

Začátek snu - Jakub Trpiš

Jedna z nejhorších věcí, které můžeme zažít, je sledovat naše blízké, jak přicházejí o své sny. Jak se jim jejich vysněná budoucnost rozpadá pod rukama. Krom toho, že je můžeme povzbuzovat a říkat jim: „Nevzdávej to“, můžeme udělat ještě jednu věc. Můžeme jim jít příkladem a plnit si své vlastní sny. Jsou i malé sny, které si můžeme splnit hned. Tak proč čekat na zítra? Ale co s těmi většími?

Jak být šťastný?

Jak být šťastný? - Jakub Trpiš

Můžeme žít naplněný život. Tím nemyslím dosáhnout nirvány, osvícení nebo něčeho nadpozemského, ale to, že se cítíme většinu dne spokojení. Přesto, že to je naší přirozeností a jsme „postavení“ tak, abychom byli šťastní, v dnešní společnosti a době je to velkou výzvou.

Recenze knihy Moc

Recenze knihy Moc - Jakub Trpiš

Přede mnou na stole leží dvě knihy. Obě jsou od Rhondy Byrne. Tajemství z roku 2006 a Moc z roku 2010. Je Moc jen slabým odvarem Tajemství, vylepšuje ho nebo jej překonává? Odpověď se dozvíte v této recenzi.

Souvisejici knihy

Cesty k úspěchu

Cesty k úspěchu - Milan Zelený

Myslíte si, že Tomáš Baťa dosáhl svých úspěchů a velikosti náhodou nebo se že řídil pravidly a zásadami, díky kterým se stal největším podnikatelem českého původu a zároveň se zařadil mezi největší podnikatele světa? Čtivá kniha profesora Milana Zeleného Cesty k úspěchu poutavým způsobem předkládá, že Baťovy myšlenky a pravidla jsou nejen nadčasové, ale že jsou také výborným návodem, pokud...

Prodavač snů

Prodavač snů - Augusto Cury

Je těžké vystoupit z kolotoče, na němž se vozí většina, odmítnout jistoty a vrátit původní význam pojmům jako štěstí, přátelství a láska. Jen ten, kdo se nebojí na chvíli ztratit, může znovu najít sám sebe. . . Brazilský bestseller plný hluboké lidské moudrosti a osobitého humoru.

Tajemství plánu vašeho života

Tajemství plánu vašeho života - Ruediger Schache

Autor se nám snaží objasnit význam lidské duše a to, jak poznáme své individuální místo v životě. Každý člověk má svůj životní úkol. Co pro někoho znamená splnění všech přání, jiného nechává zcela chladným. To, jestli jsme schopni prožívat štěstí, lásku a naplnění a uvědomit si smysl svého bytí, závisí na tom, zda se řídíme plánem své duše. A tento plán je pro každého z nás jiný.

Sdílejte na internetu!

• Linkuj.cz!
  • Jaggni to!